Kenőcs a térdízületek fájdalmáért vásárolni, Térdfájás 13 oka, 4 tünete, 8 kezelési módja [teljes tudásanyag]

Gyakori megbetegedések

A "futótérd szindróma" amatőr és profi sportolók körében is ismert jelenség. De vajon mi okozza, és mit tehetünk a gyötrő fájdalom enyhítéséért? Összegyűjtöttük bevált praktikáinkat! Az utóbbi években egyre népszerűbbé váltak a szabadidő kenőcs a térdízületek fájdalmáért vásárolni. A legkedveltebbek ezek közül a futás, a konditermi edzések, a teniszezés, a kerékpározás és az úszás. Ahogy növekszik a sporttal töltött órák száma, úgy nő a sportsérülések, és még inkább a sporttal kapcsolatos túlterheléses ártalmak gyakorisága is.

Túlterheléses ártalomnak nevezzük kenőcs a térdízületek fájdalmáért vásárolni a sérüléseket, melyek sport közben a sorozatos mikrotraumák következtében alakul ki.

Ez annyit jelent, hogy a szalagokat, izmokat és íntapadásokat nem egy nagy energiájú sérülés, hanem sok apró húzódás, rándulás, vagy más mechanikai inger éri. Ennek következtében a szövetek adott esetben ugyanúgy károsodhatnak, mintha egy nagyobb sérülés érné őket.

A sérülések gyakran helytelen edzésmódszer, hirtelen emelkedő edzésintenzitás, nem megfelelő sportszerek, illetve sportpálya következtében alakulnak ki.

kenőcs a térdízületek fájdalmáért vásárolni ízületi porc kezelés

Futás következtében a leggyakrabban előforduló túlterhelések a térdízület körül jelentkeznek. Mi okozza a térd fájdalmát? Ez általában a térdkalács alsó részén csúcsánritkábban a térdkalács felső pólusán bázisán jelentkezik és a futás közben jelentkező fájdalom a vezető tünet.

Térdfájás 13 oka, 4 tünete, 8 kezelési módja [teljes tudásanyag]

Gondoljuk el, ha valaki 5 km-t fut, akkor több mint lépést tesz meg. Minden egyes lépésnél a combizom megfeszül és az erőt a térdkalácson át közvetíti a lábszárra.

Ez oldalanként körülbelül feszülést-elernyedést jelent. Ha ehhez a nagy terheléshez nem fokozatosan szoktatjuk hozzá a szervezetünket, akkor túlterheléses panaszok kialakulására kell számítanunk. A térdkalács csúcsán és a bázisán a combizom, illetve a térdkalács ín tapadási területén gyulladás alakul ki, mely miatt sokszor abba kell hagynunk a futást.

kenőcs a térdízületek fájdalmáért vásárolni ízületi subluxációs kezelés

Hallott már az ITB szindrómáról? Most fog! Hazánkban kenőcs a térdízületek fájdalmáért vásárolni futó az angol szakirodalomban használt nevén - ITB szindrómának - ismeri. A combcsont kenőcs a térdízületek fájdalmáért vásárolni oldalán lévő kis kiemelkedés felett a térd hajlítása közben átugrik, körülbelül 30 fokos hajlítási helyzetben.

Ez a fent leírt 5 km futás közben oldalanként szintén mintegy szor történik meg. Ez a sokszor bekövetkező súrlódás az ismétlődő mechanikus ingerek miatt a szövetek irritációjához, kenőcs a térdízületek fájdalmáért vásárolni gyulladásához vezethet. A súlyfelesleg is okozhat túlzott terhelést!

Térdfájás – Így előzheti meg!

A helyzeten tovább ront, hogy sokan a túlsúly miatt kezdik el a sportot, és a hosszabb távokat enyhe, vagy közepes súlyfelesleggel kezdik el. Ezzel a térdízületre még nagyobb terhelést rónak. A túlterheléses ártalmakra jellemző, hogy kifejezetten makacs problémák, gyógyulásuk sokszor sokáig tart. A fent leírtakon kívül a túlterheléses szindróma kialakulásához hozzájárulhatnak még a helytelen futótechnika, a nem megfelelő futócipő és a betonon, vagy aszfalton való futás.

kenőcs a térdízületek fájdalmáért vásárolni reumás fájdalom vállban

Hogyan előzzük meg a futás okozta térdfájdalmakat? Tippek A túlterheléses ártalmak gyógyításában a legfontosabb és leghatékonyabb módszer a megelőzés. Fusson puhább talajon! A helyes cipőválasztás, a puhább talaj választása rekortán, vagy salak pálya, esetleg terep mind fontos szempont lehet.

Fokozatosan növeljük a távot! Emellett érdemes megkérdeznünk edzőket, vagy futáshoz értő szakembereket a megfelelő technikáról. A távot soha ne növeljük túl gyorsan, különösképpen akkor nem, ha súlyfelesleggel küzdünk! A táv növelésének üteme annál lassabb legyen, minél idősebb korban kezdjük a sportolást.

Ugyanez 40 éves kor felett már sokkal kevésbé igaz. Merevebbek vagyunk, lassabb a szövetek regenerációja terhelést követően. Testsúlyunknak megfelelő sportágat válasszunk!

Térdfájdalom

Amennyiben túlsúllyal kezdünk sportolni, inkább gyaloglással, gyorsgyaloglással, vagy nordic walkinggal kezdjünk! Mindig melegítsünk be futás előtt!

Mindig fordítsunk megfelelő figyelmet a bemelegítésre, az izmok sportra való előkészítésének! Az edzések után is fontos, hogy még percet mozogjunk, lassan hagyjuk kihűlni az izmokat!

  • Térdfájdalom, mit kell tenni
  • Hogyan kezelhető a Baker-ciszta?
  • A térdhajlatfájdalom 10 lehetséges oka és kezelésük

Ilyenkor sokat segít a regeneráció gyorsításában a stretching, az izmok passzív nyújtása. Vegyük komolyan testünk jelzéseit! Sportolás közben figyeljünk a testünk jelzéseire!

Térdfájás okai és kezelése

Ezek jelentkezése esetén semmiképpen se erőltessük tovább a sportolást! Ilyenkor sokan megnyugszanak, úgy gondolják, csak egy átmeneti kis fájdalom volt és ismét futnak, sőt ugyanazt a hosszabb távot választják.

Ne tegyük! Ilyenkor kezdjünk lazábban, kisebb távokkal, figyelve a fájdalom ismételt kialakulására.

Gyakori megbetegedések

Amennyiben ismét kialakul, úgy hosszabb kihagyást kell alkalmaznunk! Pihentessük térdeinket!

kenőcs a térdízületek fájdalmáért vásárolni nagy ízületi fájdalmak

Ha már kialakult a baj, néhány hétre hagyjuk abba a futást. Sokszor segíthet más, kenőcs a térdízületek fájdalmáért vásárolni nem járó sportokra való átnyergelés. Ilyen lehet például egy laza kerékpározás, úszás.

A térdhajlatfájdalom 10 lehetséges oka és kezelésük

A stretching szintén sokat segíthet a panaszok a könyök ízületei fájnak. Ennek megfelelő megtanulásában és szakszerű kivitelezésében segíthetnek gyógytornászaink.

Mutassuk meg a térdünket szakorvosnak! Ha a panaszok mindezek ellenére is visszatérnek, akkor érdemes szakemberhez fordulni és orvosi tanácsot, kezelést igénybe venni!

Fontos információk